Sporiť, usporiť, ušetriť, peňaženka, príjem, výdaj sú pojmy, s ktorými sa stretávame denne. Tretiaci sa rozhodli overiť si svoje vedomosti z oblasti finančnej gramotnosti v praxi. Vybrali sa do neďalekých potravín. Každý žiak dostal sumu 1 euro, za ktorú si mohol nakúpiť, čo sa mu páčilo. Bolo potrebné všimnúť si cenu výrobku, nielen vložiť do košíka to, čo by chcel. Nie každému sa to na prvýkrát podarilo. Po individuálnom nákupe sme sa stretli, ukázali si, čo kto nakúpil, komu zostali ešte nejaké centy a čo s nimi urobí. Mnohé deti sa vyjadrili, že si ich uložia k nasporeným peniazom doma.
Druhýkrát sme navštívili susedné potraviny v obci. Deti opäť dostali po 1 eure. Boli však rozdelení do skupín a nakupovať mohli individuálne alebo ako skupina. Bolo zaujímavé sledovať, ako deti dokážu spolupracovať, slušne medzi sebou komunikovať, dohodnúť sa. Po vyhodnotení akcie sme skonštatovali, že deti primeraným spôsobom vedia vhodne využiť, odložiť si či naopak minúť celý finančný obnos peňazí, správne sa rozhodnúť. Podľa vyjadrení detí by ich taká vyučovacia hodina matematiky bavila stále. Pozrite si fotografie v albume Hodina matematiky v obchode. (K. Lukáčová)
