Prepojiť svet dospelých so svetom detí sme sa snažili počas školského literárneho projektu Po stopách Malého princa. Cieľom projektu bola podpora čitateľskej gramotnosti na I. aj II. stupni a posilnenie medzipredmetových vzťahov slovenského jazyka s matematikou, geografiou, anglickým jazykom či výtvarnou výchovou.
Projekt Malý princ sa realizoval v dňoch 6. – 7. 5. 2019, kedy sa žiaci školy na rôznych úrovniach čitateľskej gramotnosti zoznamovali s literárnym textom z knihy Malý princ od svetoznámeho francúzskeho autora Antoina de Saint-Exupéryho. Naším cieľom nebola len mechanická práca s textom, ale aj vnímanie posolstva knihy formou kreatívnych literárnych činností, aby si žiaci zhmotnením hlavných myšlienok jednotlivých textov osvojili ich význam.
Žiaci v priebehu projektu porovnávali literárny text s odbornými informáciami z biológie (baobaby), skúsili si hru geocaching (kvetina) a prácu s GPS navigáciou, prepájali informácie z textu s geografickou orientáciou v teréne. V súvislosti s literárnym textom riešili matematické úlohy (prirodzené čísla a slovné úlohy) a rozširovali si slovnú zásobu vďaka práci s anglickou verziou Malého princa. Nechýbalo ani dialogizované čítanie, interpretácie prepájajúce literatúru so psychológiou. Všetky vyššie spomenuté činnosti boli sprevádzané kreatívnym tvorením – výroba tieňovej lampy, origami ruže, origami líška, kresby ovečiek a rôzne podobizne Malého princa očami najmenších, komiksový had. Pozrite si fotografie vo Fotoalbume, v galérii Po stopách malého princa. (Z. Horniaková)